top of page

10 המכות שניתנו לאמנים ויוצרים

מהן 10 הטעויות האופייניות לאמנים וליוצרים?

1. להאמין למה שאמרו לנו בבית הספר לאמנות לטוב ולרע. אם אמרו לנו שאנו הכי טובים, נחכה שיפנו אלינו כשנסיים את הלימודים, ואם1 קיבלנו מהמורים ביקורת פחות טובה, יש מצב שנרים ידיים ונוותר. אמנים רבים נחשבים בבית הספר ל"כוכבים" ומצפים שיחזרו אחריהם. אמנים אלה נוטים ליזום פחות. למעשה הכי חשוב שנאמין בעצמינו. הכי חשוב להתחבר לרצון האמיתי שלנו ולעשות כל מה שצריך כדי להצליח. נחישות והתמדה זה שם המשחק. לא לוותר. ולעשות כל מה שצריך.


2. להציג את עצמינו בצניעות יתרה, אנו נמנעים מלספר על הצלחות ופרסים. כל החשיבה צריכה להיות עיסקית. זה אומר שהצד השני שעומד מולנו רוצה לדעת מי אנחנו כדי לדעת אם הוא רוצה להתקשר איתנו. לכן חשוב שנספר לו מי אנחנו באופן מפורט. זה לא נחשב חוסר צניעות. אם זכית בפרס חשוב לספר,כדאי לציין הצלחות ונסיון שכבר צברתם. זה חשוב למי שעומד מולכם.


3. אנו בטוחים שאנחנו לא מבינים בכסף לכן אנו לא מנסים להבין בזה וזה הופך אותנו לתלויים באחרים ומבוהלים מעצם האפשרות שלא יהיה לנו ממה לחיות. כל אחד יכול ללמוד כמה כסף הוא צריך בחודש ואיך לנהל את ההוצאות וההכנסות שלו. זה לא כל כך מסובך ואף אחד לא יעשה את זה עבורכם. ידע זה כח!


4.אנו מאמינים שאם האמנות שלנו נמכרת היא כנראה "מסחרית" שזה ההיפך מ"אמנותית" ו"ערכית"- לרב האמנים יש חיבור שלילי לגבי כסף והם חושבים שמי שמוכר הרבה כנראה מכוון למכנה משותף נמוך. יש אמנים מאד איכותיים שמוכרים עבודות או את השירות שלהם בהרבה מאד כסף והם עדיין נחשבים איכותיים. להיות עני לא בהכרח אומר שאתה טוב.


5. אנו תופסים עצמינו כ"פרפקציוניסטים" ואנו חושבים שזה טוב. רב האמנים לא יוציאו החוצה את העבודה עד שהיא תהיה "מושלמת" בעיניהם - למעשה מאחורי הנטייה לשלמות מסתתר פחד גדול מדחייה. זכרו שתמיד עדיף לעשות מאשר לא לעשות. גם אם נקבל פידבק ונוכל לתקן ולשפר, זה תמיד עדיף על להסתיר את היצירה.


6. אנו דוחים הכול למחר, סובלים מדחיינות -גם זה קשור לפחד מדחייה וסירוב, ולכן עדיף שאנחנו נדחה את זה. כדאי להשתחרר מהפחד מדחיה. אם לוקחים בחשבון שלפעמים יגידו לנו כן ולפעמים לא. התפקיד שלנו זה לנסות. לא לדחות!


7. לעיתים אנו רואים עצמינו כיצורים מורכבים מידי ורק פסיכולוג יעזור לנו. לא רק אמנים הם אנשים מורכבים. הרגישות שלכם היא זאת שהופכת אתכם לאמנים. הצד השני שלה זה הרגישות שלכם. חבקו גם את התכונות האלה שלכם.


8. שיווק ומכירה אלה מילים גסות עבורינו .מכירה היא לאפשר לאדם אחר לקנות משהו שהוא רוצה. זאת השליחות שלכם ולכן חשוב ללמוד לשווק וגם למכור. כשעושים את זה נכון זה מהנה ביותר.


9. אנו מאמינים שאין לנו משהו חדש להגיד ולכן אין מקום לאמנות שלנו. אמנים רבים טוענים שהם לא מספיק מקוריים ולכן אין סיבה שמישהו ירצה דווקא את מה שהם עשו. זה לא נכון. כל אחד הוא ייחודי. אין אף אחד כמוכם.


10. עמוק בפנים אנו מאמינים שאי אפשר להתפרנס מאמנות -יש די הרבה אמנים ויוצרים שמצליחים להתפרנס מהאמנות שלהם. בכל מקרה מה שחשוב הוא שלא תוותרו עליה. תמצאו דרך גם ליצור וגם להתפרנס! בשלב מסויים אני מאמינה שרב ההכנסות יגיעו מהאמנות שלכם (ככל שתתמידו ותשתפרו)


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page